Motivats per participar en el diàleg nacional i reunir-se amb el Primer Ministre Dr Essam Sharaf, encapçalat per l'investigadora en el moviment amazic i coordinadora de la Xarxa Egípcia per els amazics "Amani Aloahy» a la seu del Consell de Ministres a presentar tres documents, el primer i el segon per a la definició de la «història dels amazics a Egipte» i el tercer, «per exposar els problemes que enfronten els amazics a l’Oasis de Siwa », i aquests documents va estar signats per tres activistes amazics " Amany Elweshahy - Khaled Muslim - Mahmud Kenawy».
«Amany» va asegurar que els amazics d'Egipte, que estan estacionats a l'Oasi de Siwa i són la població majoritària de la ciutat pateixen una sèrie de problemes en els serveis bàsics des de fa uns quants anys: «Hem consultat amb els altres i hem pres una decisió col.lectiva de seguir l'exemple dels (nubis) i presentar al Consell de Ministres les nostres demandes i problemes en públic, per trobar les solucions adequades» .
L’activista i l'advocat amazigh « Khaled Muslim » va explicar que les demandes dels amazics d’Egipte a Siwa es defineix «en les xarxes de les aigües sanitàries i de l'agricultura per enfrontar el risc de l’enderrocament dels edificis i la perdida de les terres agrícoles .. un equip mèdic complet per treballar a l’hospital General de Siwa, que es troba completament buit de metges i de infermeres .. Unitats de salut i un centre al poble (Om Sghir) aïllat del món .. La titulació de les terres i la legalització de la situació, ja que la majoria del territori de Siwa (no estan definides).
I en la xarxa social «Facebook» «Amany» ha creat el Grup per a l’objecció de la decisió del primer ministre, que incloïa l’escriptor « Yousef Qaeed", del Consell Nacional de Drets Humans, i van exigir el seu acomiadament en la posterior manifestació del seu article «amazic Marsa Matruh» a l'abril de 2009, i va afegir: «la seva informació és errònia i ignora completament que és la cultura amazigh, i així mateix va qüestionar el nostre patriotisme i pertinença a Egipte i ens va acusar de separatistes, i considera la nostra cultura amaziga com a una amenaça per a la seguretat d'Egipte », i va afegir:« que només manifestarem nuestra oposició contra el Qaeed mitjançant aquesta campanya en la xarxa social d’internet, i no recorrerem mai a la protesta o manifestació per tal de no afectar negativament a l’estabilitat d'Egipte ».
L'escriptor « Yousef Qaeed", es va confondre amb aquest atac viciós i va dir «no va cridar ni veure no els va ataca en absolut, encara que llegeixen el meu article amb atenció, trobaren que sóc un transportador .. Se suposa que el seu problema és amb l'escriptora de l'article, no amb mi, però lamentablement aquest flagell és de la societat i ningú llegeix i difondre la cultura de la escolta", i va afegir, explicant« Què ha citat part d'un article de la periodista (Wafa Helmi), President de la Secció Cultural del diari àrab Nassara, havia viatjat amb la cultura de masses de Matrouh, havia tret del seu article aquesta part per por sobre les fronteres d'Egipte, i el meu article era per qüestionar la veracitat d'aquest discurs, en lloc de respondre a aquestes paraules han treballat aquesta campanya ferotge contra mi ».