Davant les informacions aparegudes a la premsa, llençades per
la companyia irlandesa low-cost airline Ryanair, On va anunciar,
la seva intenció de
suprimir els vols entre Nador i Girona, a partir de l’u d’octubre,
justificant aquesta decisió per la incapacitat de l'empresa per fer front a l'elevada taxa per a utilitzar
l’aeroport de Nador, després de
l'augment aprovat recentment per l'Oficina Nacional Marroquí
d'Aeroports.
La ACDPAC vol manifestar el següent:
Suprimir aquesta línea de vol és una decisió gravíssima que va
en contra dels interessos dels ciutadans que es beneficien d’aquesta ruta, i
elimina la única comunicació que existeix entre Girona i Nador
Denuncien la manca de inversió de l’Estat Marroquí a
l’aeroport internacional de Nador, tot i sent el segon de tot el país en quan
el nombre de passatges.
Advertir del greuge que suposa als ciutadans marroquins que
viuen a Girona i comarca la suspensió de la línea Nador / Girona
Exigim al govern Marroquí que restableixi i torni
immediatament a les taxes aeroportuàries que havia avanç de l’últim canvi
tarifari aprovat per l'Oficina Nacional
d'Aeroports i així animar i fer repensar a la companya
Ryanair la seva decisió de eliminar la línea Nador Girona.
I considerem lamentable, que després de tanta espera els
marroquins residents a Catalunya i especialment a les comarques gironines
disposessin d’una ruta directa de transport que els uneix amb el seu país
d’origen i ara de cop i volta perdre-la, i no entenem com el Govern del Marroc
no vela pels seus interessos, i els abandona i no els busca una altre
alternativa.
Rebutgem de ple la retòrica política i deixadesa premeditada
del Govern Marroquí que
vela pels interessos d’uns i els nega a altres, en aquest
cas el nombrós col·lectiu rifeny instal·lat a Catalunya
Exigim que es compleixen els compromisos adquirits per
millorar i ampliar la instal·lació aeroportuària i la construcció d’una nova
terminal.
Rebutgem de ple les declaracions amenaçadores del ministre Marroquí Rebbah de tancar alguns aeroports de la regió oriental, en referència a Oujda, Nador i Al Hoceima, tot i els números contundents de l’Aeroport de Nador, on aconsegueix taxes anuals de creixement tan altes, que va ser la tercera més alta del Marroc durant l’any 2011
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada